Ridning är en sport!

Jag måste bara säga det här men jag är riktigt irriterad på personer som går runt och säger att ridning inte ens är en sport, det är hur lätt som helst liksom? Men jag vill bara säga det till er att det är motsattsen till lätt. Jag har behövt rida på en ridskola i 7 år för att bli lika bra som jag är idag, och jag är inte ens nära på att nå mina mål. Jag har många år kvar tills jag är där jag vill vara. Ridning är en sport där man sätter sitt liv på spel, där man skapar en relation mellan en levande varelse och får den att göra det du vill från dens rygg. Tänk, ett djur som väger 100 gånger mer än dig, 10000 gånger starkare än dig, och du... en liten person kan få den att gör det den vill. Vissa av er vet inte hur det känns. Och efter detta inlägg kommer alla säkert kalla mig hästtönt och nörd men jag bryr mig inte så himla mycket :) Och till er som spelar fotboll, ni blir arga om man säger att man bara springer efter en boll! Får inte vi ryttare bli arga om ni säger att vi bara sitter där, på ryggen, gör inget alls. Och ni har rätt att kalla oss hästnördar men vi har inte rätt att kalla er fotbollsnördar? Både ridning och fotboll är en sport, så sluta dömma! Och ridning är visst farligare än fotboll? Vad händer om man ramlar på fotbollsplan? Jo man får ett litet skrap sår, sen ställer man sig upp igen och fortsätter spela. Men ridning kan en avrammling sluta på sjukhus. Ni kan får ett djur över dig som väger flera tusen kg eller flyga in i ett hinder av hårda bommar. Jag ber er bara att sluta, helt onödigt! Jag vill  gärna se er sätta er på en sadel och visa hur "lätt" det är!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sant!!!

Svar: Aa
Amanda välimaa

2012-09-23 @ 17:34:31
Postat av: Anonym

Go ridning!

Svar: Haha
Amanda välimaa

2012-09-23 @ 17:34:44
Postat av: Anonym

Bra sagt amanda!

Svar: Tack! Skriv namn nästa gång
Amanda välimaa

2012-09-23 @ 17:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0