Gårdagens ridlektioner

Först hade jag dressyr för Nina 18:30 där jag red en svart liten häst som heter Krokus! Hon är ur gullig! Hon va jätte fin hela lektionen, men det blev lite problem i galoppen. Hon blev väldigt hetsad och pigg och började bara att springa runt och runt, sen ville hon inte fatta vänster galopp heller! Men annars gick det galant!

På hoppningen bytte vi hästar lite den här veckan, jag fick rida på Vince! Var ett tag sen jag satt på hans rygg, kändes riktigt härligt! Han va sjukt aktiv och rolig att rida igår, så underbar! Vi jobbade mycket med svängningar, vägar och så hade vi lite "titthinder".
Vi hade t.ex vattenmatta, vågplank, koner och sockerbitar. Vi hoppade några hinder separat sen bildade vi en bana.
Det var något med det där vågplanket alltså, eller när jag red mot det blev han väldigt taggad och jag kunde inte hålla emot honom, så då släppte jag iväg honom och jag hängde inte alls med i språnget. Det hände ca 3 gånger! Haha men sen sista gången, fan vilket fint språng det var! Banan låg på 80 vm med ca 7-8 språng tror jag :) han va i alla fall väldigt duktig! Jag saknar att rida Lady Jane så jävla mycket, fiiiiina ponnyn! <3

Blev skit långt inlägg, hoppas ni hästmänniskor orkar läsa allt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0